פברואר 2018
דגשים למילוי טופס 101 לשנת המס 2018
לקוחות יקרים שלום רב,
בימים הקרובים יועברו אליכם טופסי 101 לשנת המס 2016 לחתימה.
על פי הנחיות רשות המסים, נדרש כל עובד למלא טופס 101 בראשית כל שנת מס, על כל מעסיק לדאוג להחתים את עובדיו ולדאוג לקבלם בחזרה ביחד עם כל המסמכים הרלוונטיים.
להלן דגשים למילוי הטופס:
א. פרטי המעביד – יש למלא לפחות את שם המעביד.
ב. פרטי העובד/ת – יש לצרף צילום של תעודת הזהות, עובד שהעביר בעבר צילום, יצרף רק אם היו שינויים בפרטים האישיים.
ג. פרטים על ילדי שבשנת המס טרם מלאו להם 19 שנה – נא לעדכן את פרטי הילדים ולסמן V לילדים שבחזקתי בטור 1.
ד. פרטים על הכנסותיי ממעביד זה – יש לסמן V במשבצת המתאימה, יש הסבר מפורט לגבי כל משבצת בגב הטופס.
בנוסף יש לעדכן תאריך תחילת עבודה בשנת המס, לעובדים שממשיכים לעבוד משנים קודמות יש לציין 01/01/2016, לעובדים חדשים יש לציין תאריך תחילת עבודה אצל מעסיק נוכחי.
ה. פרטים על הכנסות אחרות – עובד שזו הכנסתו היחידה חייב לסמן "אין לי הכנסות אחרות". במידה והעובד לא יסמן במשבצת זו, נאלץ להוריד לו את אחוז המס המירבי.
עובד שיש לו הכנסה נוספת יש לסמן "יש לי הכנסות אחרות" וכן לסמן את סוג ההכנסה הרלוונטית עבורו.
ו. פרטים על בן/בת הזוג – במידה וקיים.
ז. שינויים במהלך השנה – במידה וקיים.
ח. אני מבקש/ת פטור או זיכוי ממס מהסיבות הבאות – יש לעבור על כל הסעיפים 1-14 ולסמן במשבצת התאימה, יש לשים לב שאם העובד סימן את אחד הסעיפים הוא צירף את המסמך שהסעיף דורש.
במידה והעובד לא יצרף את המסמך, לא נוכל להתייחס לבקשתו.
ט. אני מבקש/ת תיאום מס מהסיבות הבאות – בכל מקרה שהעובד מסמן באחד מהסעיפים עליו לגשת למס הכנסה ולבצע תיאום מס.
י. הצהרה – יש להקפיד על חתימת העובד על הטופס.
לטופס 101 יש לצרף:
• צילום תעודת זהות.
• צילום רישיון רכב לעובד שיש לו רכב צמוד מהמעביד.
• פרטי בנק אם המשכורות מועברת באמצעות מס"ב (מרכז סליקה בנקאי)
• תיאום מס שמופנה למעביד – ניתן לבצע תיאום מס באמצעות אתר האינטרנט של מס הכנסה פעם אחת בשנה, אם נדרש לבצע תיאום נוסף צריכים לגשת למשרדי מס הכנסה.
• תיאום ביטוח לאומי – להלן קישור לטופס תיאום דמי ביטוח לאומי.
יש לשלוח את הטופס עם המסמכים הרלוונטיים למשרדנו בהקדם.