החל מינואר 2017 חלה חובה על מעסיק ומשלם פנסיה מוקדמת לדווח למוסד לביטוח לאומי,
באופן מקוון, בטופס 126 (דין וחשבון על שכר עבודה או על פנסיה מוקדמת) וזאת עפ"י תיקון סעיף 533 לחוק הביטוח הלאומי.
בהתאם להנחיות ביטוח לאומי, מעסיקים שאין באפשרותם לשדר טופס 126 ידווחו בטופס מקוון באתר האינטרנט.
הטופס שיתקבל יירשם בהמתנה עד לברור מול המעסיק מהי סיבת הדיווח הידני.
במקרים שבהם יתברר שהיה באפשרות המעסיק לשדר ולא עשה זאת – הדיווח הידני יבוטל והמעסיק יידרש לשדר את הטופס.
להלן מועדי הדיווח:
- עד תאריך 18 ביולי 2017 דיווח עבור התקופה ינואר עד יוני – 2017.
- עד תאריך 18 בינואר 2018 דיווח עבור התקופה ינואר עד דצמבר – 2017.
- עד תאריך 30 באפריל 2018 דיווח עבור התקופה ינואר עד דצמבר – 2017, גם אם לא חל כל שינוי, במקביל לדיווח לרשות המיסים.
- בהתאם להנחיית המוסד לביטוח לאומי, את הדיווח הראשון יהיה ניתן לשדר החל מתאריך 3 יולי 2017.
להלן פירוט הערוצים באמצעותם ניתן לשדר את קובץ טופס 126 לביטוח הלאומי: - ניתן לדווח באמצעות מערכת השכר (WCF – מול בתי תוכנה/לשכות שירות הערוכות לכך).
- באמצעות מערכת "ייצוג לקוחות" למייצגים מקושרים (כפתור חדש בתפריט המסך הראשי).
- במערכת B2B למעסיקים/ לשכות שירות/ מייצגים המקושרים למערכת.
- מערכת כספת לגופים גדולים (לשכות שירות).
- טעינת קובץ באתר האינטרנט.